středa 5. března 2008

Nejdelší most na světě

Po mém návratu z Kumamota jsem se 4. ledna sešel s kóbským rodákem, současně působícím na Tódai (nejprestižnější univerzita v Japonsku), Jošim, který umí česky, neb studoval dva roky historii na UK. Vzal mě do asi dvacet pět minut vlakem vzdáleného městečka Maiko. Už když jsme se blížili do konečně stanice, spozorovali jsme ten monumentální lidský počin. „Akaši kaikjó haši“ aneb Perlový most je se svými 3911 metry nejdelším mostem na světě. Byl postaven v roce 1998 a spojuje Honšú s ostrovem Awadži
Když jsem se kolem mostu procházel, vrtalo mi hlavou, kde jen jsem ho už viděl. Po návratu na kolej mi oči spočinuly nad českým vydáním románu autora jménem Haruki Murakami „Kafka na pobřeží.“ Na jeho obálce je právě fotka Perlového mostu. Inspirující most. Posuďte sami.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Lukáši, já zrovna včera dočetla Kafka on the shore :-) Zajímavá kniha, trochu zvláštní, ale líbila se mi. Tak jsem si na Tebe vzpomněla :) papa Kristina Durcz.

Lukas K. řekl(a)...

Ja jsem Kafku taky precetl nedavno! :) "Trochu zvlastni" je mozna jemne receno. :) Kazdopadne poutave cteni s moznymi ruznymi vyklady...

Anonymní řekl(a)...

Zdravím tě do Japonska. Jen závist mě nutí poznamenat, že to je samozřejmě nejdelší visutej most na světě (neboli saspenžn brič) - nejdelší most je asi desetkrát delší. Našel jsem ti i fotku: http://www.travelooce.com/pics/Lake_Pontchartrain_Causeway.jpg

Ať se ti tam daří, těším se naschle v Praze,

jeden Matěj

Lukas K. řekl(a)...

Zdar Matěji! Samozřejmě máš pravdu, díky za poznámku. Primát mostu platí jen mezi "saspenžáky".
Podívej se na tenhle krátký dokument, na kterém je pěkně ukázáno, jak je chytře Perlový most postaven tak, aby odolal zemětřesení.

http://www.youtube.com/watch?v=ZX9bYjkv_T8