pondělí 29. října 2007

Hadžime!

Je 1. října 2007, já vystupuji z letadla a podrážky mých bot se poprvé dotýkají japonské země a mé nozdry poprvé vdechují ten zvláštní vlhký vzduch. Jsem přes devět tisíc kilometrů od domova. Jsem v zemi, jež v originále Nippon zvána jest, Zemi vycházejícího slunce, Japonsku! Štípám se do ruky, je tomu opravdu tak...
O Japonsku jsem toho hodně četl, viděl a slyšel. Přesto si myslím, že bez zkušenosti s pobytem v tak rozmanité zemi, jakou bezesporu Japonsko je, nelze vše teoreticky poznané plně pochopit. A proto jsem tu! Oficiálně jsem v Japonsku proto, abych v rámci programu výměny studentů studoval rok na Kobe University. Avšak vedle toho jsem tu proto, abych lépe pochopil kontext všech možných i nemožných fenoménů, které jsou právě s Japonskem spojovány, japonské tradice, jazyk, myšlení a vůbec japonskou společnost jako celek. Obzvlášť bych rád pochopil japonský humor, jenž mi zatím zůstává vzdálen...:-)
Nejsem tu ale jen kvůli studiu. Pokud bude dostatek jenů, rád bych procestoval co nejvíce ze země, jež kdysi Jamato zvána byla. Nuže, hurá do toho!

Žádné komentáře: